خطا‌‌ها‌ی زیر رخ داد:
Warning [2] A non-numeric value encountered - Line: 220 - File: inc/languages/persian/global.lang.php PHP 7.2.34 (Linux)
File Line Function
/inc/languages/persian/global.lang.php 220 errorHandler->error
/inc/class_language.php 147 require_once
/global.php 90 MyLanguage->load
/showthread.php 28 require_once




رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
آیا غواصی اسکوبا بر سلامت روان تأثیر می گذارد
#1
Photo 
[عکس: Does-Scuba-Diving-Affect-Mental-Health_FB.jpg]

آیا غواصی بر سلامت روان تأثیر می گذارد :


توسط Oyegoke Motolani Oluwakemi 





در حال حاضر ، مفهوم بهداشت و سلامت روان  همچنان در دست تحقیق و  بررسی است.  آنچه ما به طور قطع می دانیم ، صرف نظر از سن، اندازه یا وضعیت اجتماعی شما - می تواند هر کسی را تحت تأثیر قرار دهد.  بنابراین ، متخصصان پزشکی وظیفه دارند که در این مورد مشاوره دهند.  سلامت روان ایده آل شامل توانایی طبیعی برای به کارگیری ظرفیت های فردی است.  این شامل مواجهه با استرس معمول مرتبط با انسان بودن ، بهره وری و کار روزانه است.  سلامت روان ایده آل محدود به بهره وری نیست.  این شامل تعادل اجتماعی ، حرفه ای و اشتغال اجتماعی و غیره است.

 

سطح بهداشت روانی را می توان براساس طیف وسیعی از افراد سالم تا نامطلوب یا بیمار توصیف کرد.  از این رو ، معمولاً یک تنوع وجود دارد - بیماری های ذهنی کوتاه مدت و طولانی مدت.  هنوز هم ممکن است اثرات در افراد متفاوت باشد به گونه ای که فردی با بیماری روانی ضعیف مانند اختلال اضطراب می تواند زندگی روزمره کاملاً عملکردی داشته باشد.  برای تسکین اثرات سوء سلامت روان ، متخصصان، معاشرت را توصیه می کنند. در تبعیت از چنین نظراتی ، مردم از تعاملات فیزیکی با محیط و سایر افراد استقبال می کنند ، بنابراین عده ای غواصی را در آغوش می گیرند. 



غواصی در محیط طبیعی زندگی انسان انجام نمی شود  بنابراین نیازمند اقدامات پیشگیرانه و احتیاطی است. در حالی که هیجان غواصی در آب، روحیه ماجراجویانه مردم را به تحریک و ترغیب میکند، غواصان معمولاً از سلامت روانی آنها چشم پوشی می کنند.  با این حال ، به دلیل تأثیری که فعالیت های خارج از منزل بر رفاه عمومی یک فرد می گذارد،باعث میشود افرادی که نگرانی هایی درباره سلامت روانی دارند به طور طبیعی از این فعالیت استقبال می کنند. 

مطالعه ای که توسط دانشکده پزشکی دانشگاه شفیلد انجام شده این ادعا را تائید می کند که غواصی بر سطح اضطراب ، افسردگی و عملکرد اجتماعی افراد تأثیر می گذارد.  این تحقیق همچنین ادعا می کند که غواصی می تواند چندین مزیت درمانی برای بهبود اختلال عملکرد اجتماعی و افسردگی فراهم کند.  این مطالعه ضمن نشان دادن تأثیرات مثبت آن ، غواصی را به عنوان یک کمک درمانی بالقوه معرفی کرده وعملکرد آنرا نشان میدهد. 



فعالیت بدنی:



هر کسی که متوجه میشود دارای چالش های بهداشت روان هست باید با یک متخصص و مشاور صحبت کند.  بنابراین دریافت توصیه هایی برای شرکت در فعالیت های بدنی  برای مقابله با این چالشها غیر معمول نیست. 

با این حال ، برای بسیاری از افراد ، دویدن و سایر فعالیتهای بدنی خسته کننده است و خیلی طولی نمی کشد که دلسرد شده و بنابراین، فعالیت بدنی آنها به طور ناگهانی پایان می یابد.  ورزش های محلی یا کلاس های زومبا گزینه های خوبی را ایجاد می کنند ، اما شما تمایل دارید انرژی بیشتری صرف کنید. 

غواصی اساساً، حرکت آرام  در زیر آب است .  با شروع غواصی ، با شنا و تنظیم شناوری،  عضلات بدن خود را وارد فعالیت می کنید  اما ، در حقیقت ، شما کاری می کنید که سلامت روان شما را بهبود بخشد. 



آگاهی ذهنی( پرورش ذهن ):



نفس کشیدن هسته اصلی غواصی است، دقیقاً مانند زندگی.  بنابراین این حرکت در آب  به طور غریزی و بصورت مداوم اتفاق می افتد. آنچه شما به معنای واقعی انجام می دهید تمرکز روی نفس و ریتم آن است. غواصی مزیتهای  بیشتری نسبت به معایب آن دارد. همه غواصان در حین غواصی فعالانه ذهن خود را درگیر فعالیتی میکنند که زیر آب در حال انجام آن هستند. آنها تصمیمات روشنی می گیرند و به طور موثر سعی میکنند وقایع را مدیریت کنند.  هیچ یک از اینها بدون درگیر کردن ذهن امکان پذیر نیست. 

از آنجا که تنفس بزرگترین قسمت غواصی است ، شما یاد می گیرید که تنفس خود را با دَم و بازدَم به روش مدیتیشن متمرکز کنید.  مدیتیشن یک جنبه اساسی از یوگا است که بسیار مفید است و به ذهن شما کمک می کند تا آرامش خود را حفظ کند.  هنگامی که زیر آب هستید  ، شما با نوعی آرامش و سکوت مسالمت آمیز احاطه شده اید و این به شما اجازه می دهد با جریان  محیط جریان داشته باشید.  ذهن شما در حال حاضر از نگرانی های خارجی دور می شود تا بتوانید از فضا و ورزش خود لذت ببرید.

 

روابط اجتماعی آسان:



یکی از علائم عمده شرایط نامطلوب سلامت روان ، عدم توانایی فرد مبتلا در گفتگو با مردم یا حفظ تعاملات اجتماعی است.  شبکه سازی برای چنین افرادی تقریباً غیرممکن است زیرا آنها تمایل دارند خود را پنهان و منزوی کنند.  گاهی اوقات ، تغییر محیط سخت است زیرا مساوی است با یک ارتباط بالقوه با افراد جدید. 

غواصی یک روش آسان برای بیرون آمدن از این حالت انزوا است. غواصی افراد را از نژادها ، شخصیتها و استعدادهای  مختلف بدون ترس و قضاوت دور هم جمع می کند.  صرف نظر از اینکه اهل کجا هستید یا چه زمانی غواصی می کنید ، به یک زبان صحبت می کنید - زبان دریا.  قسمت شگفت انگیز این است که شما مجبور نیستید یک کلمه بگویید.  یک مکان مشترک و راهی برای ارتباط مردم و لذت بردن از این ورزش وجود دارد. 

معاشرت در حالی که زیر آب هستید و با استفاده از سیگنالهای مختلف غواصی که مردم برای برقراری ارتباط استفاده می کنند آسانتر است.  علاوه بر این ، می توان اضطرابی را که اغلب با صحبت با مردم به وجود می آید ، کنار گذاشت زیرا شما فقط نیاز به برقراری ارتباط با همراه غواصی خودتون دارید. به طور کلی، غواصی با شخص دیگری( همراه)  انجام می شود ، بنابراین شما وقتی خودتان را در کنار او می بینید باید مکالمه را راحت کنید، به زودی متوجه می شوید که  می توانید در مورد چیزهای دیگر صحبت می کنید و بدون هیچ گونه فشار مطالبی رو که به آنها علاقه مند هستید باهم به  اشتراک بگذارید.  علاوه بر این ، با رشد این تعاملات ، اعتماد به نفس شما بیشتر می شود.



مواجه شدن با زندگی موجودات دریایی:



اگر تاکنون ماهیان را در یک آکواریوم تماشا کرده باشید ، موافق هستید که این عمل ساده احساس رضایت لذت بخشی را به شما میدهد.  زندگی در زیر آب اثر آرام بخشی را برای قلب و مغز ایجاد می کند. انفجار رنگها و گونه های مختلف زندگی آبزیان شما را به لذت و آرامش می رساند.  رنگ ها به طور طبیعی با افزایش سطح سروتونین و دوپامین تولید شده در مغز ، روحیه انسان را بالا می برند.  هر دو انتقال دهنده عصبی مواد شیمیایی شاد را در مغز تحریک می کنند ، از این رو باعث بهبود خلق و خو می شوند. ( واسه همینه که غواصها خوشحالن ?) 



نوعی درمان:



دانشمندانی مانند دکتر جی. سی. لیلی ، متخصص مغز و اعصاب ، بر این باورند که آب درمانی هم آرامش بخش است و هم جوان کننده است.  شناور درمانی ثابت کرده که بی وزنی راهی برای قرار دادن بدن در حالت آرامش کامل است.  از آنجایی که غواصی غوطه ور شدن بدن در آب است ، به پاکسازی ذهن و آزاد شدن استرس کمک می کند. 

بدن انسان شامل 70٪ آب است ، همان میزان درصد آب نیز سطح زمین را پوشش می دهد.  آب نمک منافذ پوست را باز کرده و جذب مواد معدنی ضروری آب را افزایش می دهد.  بنابراین ، غواصی علاوه بر کمک به سلامت روان ، روی سلامت و شادابی پوست نیز عالی به نظر می رسد.  ?‍♀️?‍♂️ 



تناسب اندام:



اگرچه شرایط آب و هوایی مکانی که برای فعالیت غواصی خود استفاده می کنید ممکن است تحت تأثیر تغییرات عجیب و غریب قرار گیرد ، اما چالش های غواصی و مبارزه با شرایط آب و جریانها  قدرت شما را بهبود می بخشد.  غالباً، غواصان از طریق جریان ها حرکت می کنند و در حین غواصی از برخورد با صخره ها جلوگیری می کنند. این چالشها، آمادگی جسمانی و استقامت بدنی را بهبود می بخشند.  تمرین و فعالیت درآب به ذهن شما کمک می کند تا سریع و آماده بماند.  همچنین، به عضلات و مفاصل شما کمک می کند اگرچه برای غواص خوب بودن شما بایستی به تناسب اندام و فیزیک خود بیرون از آب نیز توجه داشته باشید. 



نتیجه:



غواصی آرامش بخش است و اعتماد به نفس را پرورش می دهد و می تواند برای افرادی که با چالش های سلامت روانی مواجه هستند، مؤثر بوده و در بهبود سلامت روان آنها مفید باشد. 

وقت آن است که مزایای بی شمار غواصی را بررسی کنیم. و قبول کنیم که برای داشتن یک حس و حال خوب و یا یک ایده نو و یک تغییر، تجربه کردن غواصی ایده خوبی است. 



من توصیه می کنم # غواص_شو  و غواصی رو در جاهای مختلف امتحان کن، لذت ببر و شاد باش. 




منبع:  وبلاگ  www.tdisdi.com


به خانواده غواصان و مربیان غواصی اسپورت و تکنیکال تی دی آی/اس دی آی TDI/SDI بپیوندید.

دوره های آموزش غواصی از مبتدی تا حرفه ای مطابق با استانداردهای جهانی و سیستم آموزشی

Scuba Diving International-SDI  / Technical Diving International-TDI

برای اطلاعات بیشتر  در خصوص دوره های آموزشی با من در تماس باشید :

saeedscuba@gmail.com
 WhatsApp: 09354492636
WWW.TDISDI.COM
Be Professional with TDI/SDI

#OpenWaterDiver #AdvanceDiver #SpecialityDiver #RescueDiver #DiveMaster #Nitrox #Deep #Navigation #Peak_Performance_Buoyancy #Sidemount #Sidemountdiving #Sidemountlover #SDIinstructor #TDIinstructor #ScubaDiversLife #SDIdivers #TDIdivers #SDI #TDI #ERDI #SDIdiversME #TDIdiversME #SDIfamily #TDIfamily #Diving #scubadiving #DSMB #GETCERTIFIED
#آموزش_غواصی #مربی_غواصی
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان