خطا‌‌ها‌ی زیر رخ داد:
Warning [2] A non-numeric value encountered - Line: 220 - File: inc/languages/persian/global.lang.php PHP 7.2.34 (Linux)
File Line Function
/inc/languages/persian/global.lang.php 220 errorHandler->error
/inc/class_language.php 147 require_once
/global.php 90 MyLanguage->load
/showthread.php 28 require_once




رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
منظور از PREMIXED روی شیر سیلندر چیست؟
#1
یکی از روشها و قدیمی ترین روش پارشیال پرشر و یا دستی هست. در این روش متناسب با درصد مورد نیاز اکسیژن در مخلوط ابتدا اکسیژن به داخل سیلندر بوست و یا تزریق میشه و بعد طبق فرمول موجود با کمپرسور هوا به اون اضافه میشه.

طبیعتا اکسیژن تزریقی با فشار بالاست و از رگلاتور برای تعدیل فشار استفاده نشده و طبق فرمایشات جناب ملکی شرایط سیلندر، بلندر و یا حتی بوستر میتونه خطر افرین باشه
روش متعارف دیگه استفاده از میکسر هست. در این روش اکسیژن از مخزن اصلی توسط رگلاتور تعدیل فشار میشه و با فشاری تقریبا 5 تا 8 بار البته متناسب با نوع بلندر وارد میکسر و درون میکسر کاملا ترکیب میشه و با فشار کم وارد کمپرسور و سپس سیلندر میشه که در حقیقت بی خطر هست
در روش دستی یا پارشیال پرشر بعد از تزریق جداگانه گازها به درون سیلندر ترکیب به درستی انجام نشده و باولندر باید سیلندر رو غلط بده تا ترکیب به مرور انجام بشه که این خودش خطر افرینه
در روش میکسر یا دوم تنها میکسرها قادر هستن تا 40 درصد اکسیژن رو وارد میکس کنن چون بیشتر از این درصد خطرناکه و سیلندر و ابزار و کمپرسور نیازمند پروسه های اکسیژن کلین بیشتر از 40 درصد هستن

پینوشت:
مطلب فوق تنها جهت مرور و خلاصه ای از علم ترکیب گازها در غواصی است و جهت کسب اطلاعات بیشتر و تکمیلی میتوانید در دوره های آموزشی ترکیب گازها در غواصی شرکت کنید
Mohammad Hosseinpour
TDI/SDI/FRTI IT
SDI Course Director Trainer
PADI Master Instructor
EFR Instructor Trainer



پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان